Merel van der Sande

"De mensen met wie ik werk maken voor mij ABN AMRO"

Merel van der Sande
29 apr 2020

Studeren aan Hotelschool The Hague en stage lopen bij een bank. Die combinatie spreekt niet voor zich. Maar een studie gericht op hospitality inzetten in de financiële wereld leek me juist een hele interessante combinatie. Zo kwam ik bij ABN AMRO MeesPierson terecht.

Eind april begon ik aan mijn stage Client treatment & Events bij ABN AMRO MeesPierson. Ik werk vanuit het kantoor aan de Koningskade in Den Haag aan evenementen voor klanten van ABN AMRO MeesPierson regio midden-west. Een deel van mijn werkzaamheden bestaat uit het begeleiden van het uitnodigingstraject voor de landelijke events die mijn collega’s op het hoofdkantoor organiseren. Maar ik werk vooral aan events die wijzelf hier organiseren. Van informatieve sessies over internetbankieren en filantropie tot golf- en bridgetoernooien.

De afwisseling en dynamiek maken het werk voor mij wel zo leuk!

Dynamisch werk

Het organiseren van zo’n evenement is heel veelzijdig en daarmee ook erg leuk. Je verveelt je geen moment. Het begint bij het bepalen van het doel van een event. We creëren een contactpunt met de klant, wat willen we daarmee bereiken? Hoeveel mensen nodigen we uit? Wat gaan we doen? De gasten van het event verwachten dat alles tot in de puntjes geregeld is. Dat betekent dat we enorm veel aandacht besteden aan de voorbereiding. Bij een golftoernooi zorg je dat er voldoende golfballetjes zijn en dat er teams worden gemaakt. Maar ook dat er bij aanvang koffie, thee en gebakjes klaarstaan en dat de borrel goed verzorgd is en op tijd begint. En gaat het regenen? Dan weet ik wat ons te doen staat. Die afwisseling en dynamiek maken het werk voor mij wel zo leuk!

Inspelen op het onverwachte

We maken een draaiboek waarin alle zaken zijn uitgewerkt. Maar je kan van één ding uitgaan: een event verloopt nóóit precies volgens het boekje. Er gebeurt altijd wel iets wat je niet verwacht. Je moet dus flexibel zijn en goed kunnen communiceren met klanten en partners. Weten hoe je op onverwachte zaken kan inspelen. Het is daarbij fijn dat collega’s altijd voor me klaarstaan. Iedereen springt bij waar nodig. Na het event evalueren we de dag. Wat ging er goed? Wat minder? Welke learnings nemen we mee naar een volgend event? En hebben we de doelen gehaald die we onszelf vooraf gesteld hadden?

Steeds meer zelfvertrouwen

Werken aan events is erg leerzaam. Deadlines staan vast dus veel dingen moet je gewoon doen. Hoe nerveus je ook bent. Uitstellen kan niet. Zo leerde ik inspelen op verschillende situaties. Ik werd voorheen heel erg nerveus van onverwachte veranderingen of iets presenteren. Maar door gewoon te doen leerde ik minder aan mezelf te twijfelen en krijg ik steeds meer zelfvertrouwen. De steun van collega’s helpt ook enorm mee.

Horizon verbreden

Ik heb het bij ABN AMRO erg naar mijn zin. Vanaf dag één voelde ik me er thuis. Dat komt door mijn collega’s. Ik kan met al mijn vragen bij ze terecht en als ik zelf ideeën heb, luisteren ze naar me. Ook al heeft mijn werk niet direct veel met financiële zaken te maken, ook daar leer ik nu veel over. Dat kan ook niet anders aangezien ik in de financiële wereld actief ben. Bij veel inhoudelijke besprekingen begrijp ik niet altijd waar het over gaat, maar mensen vinden het niet erg dat ik erbij zit en vragen stel. Zo blijf ik leren en verbreed ik mijn horizon bij ABN AMRO MeesPierson!

Merel van der Sande - ABN AMRO Mees Pierson

Stagiaire Customer Treatment & Events

WerkenbijABNAMRO.nl

*** UPDATE ***

Tot 1 september extra capaciteit voor persoonlijk carrièreadvies in verband met annulering bedrijvendagen en carrière-events.

Lees meer

Een kijkje in de keuken bij ...