Joekenel van der Pijl

“Tijdens een Coca-Cola European Partners kick-off besef ik mij altijd weer van wat voor cool bedrijf ik een onderdeel mag zijn”

04 mei 2019

Hoe ben je bij de organisatie terecht gekomen?

Ik ben via mijn school Stenden in Leeuwarden bij Coca-Cola European Partners (CCEP) terecht gekomen. Een vriend van mij had het al eerder over CCEP gehad. Hij had daar zelf ook al stage gelopen en vertelde mij over alle verschillende stage mogelijkheden. Daarnaast was hij heel erg positief over zijn eigen stage ervaring. Toen ik zelf een stage moest zoeken kwam ik bij het stage document van Stenden CCEP tegen en toen wist ik gelijk dat ik hier 100% voor wilde gaan. Ik ben online (op nl.ccep.jobs) gaan kijken naar de verschillende stage functies en toen ik de functie Shopper Marketing Food & Beverages tegen kwam heb ik gelijk gesolliciteerd. Ik loop nu al 8 maanden stage bij CCEP en doe dit nog steeds met evenveel plezier als in het begin.

Kun je iets zeggen over eventuele opleidingen en doorgroeimogelijkheden?

Wat mij blijft opvallen, is dat CCEP een heel dynamisch bedrijf is. Dit zorgt er voor dat er veel ambitieuze mensen bij CCEP werken en dat er veel ruimte is om snel door te groeien. Doordat veel mensen snel doorgroeien komen er vaak nieuwe functies vrij, dit geeft jou de mogelijkheid om je eigen carrière binnen CCEP uit te stippelen en jezelf optimaal te ontwikkelen. Een belangrijk onderdeel is wel dat je zelf aangeeft wanneer je klaar bent om een volgende stap te nemen.

De bedrijfscultuur is super goed. Wat het echt leuk maakt is dat er zoveel innoverende en dynamische mensen werken waar je heel veel van kan leren.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag of werkweek van jou eruit?

Het is moeilijk om een korte samenvatting te geven van hoe mijn gemiddelde werkweek eruit ziet. Ik heb altijd hele diverse werkdagen en werkweken. De ene dag betreft veel project management, zoals het schakelen tussen CCEP en een creatief bureau over marketing artwork. De volgende dag denk ik mee in het creëren van een animatiefilmpje over personeelsengagement binnen food services on the go. Persoonlijk vind ik een van de leukste projecten waar ik aan mee heb geholpen het organiseren van een soda bar (een soort Coca-Cola food truck). Een ander tof project was het neerzetten van een kerst activatie op Schiphol.

Naast deze leuke projecten vind ik het erg leuk dat ik in een team met meerdere managers zit. Hierdoor werk ik niet alleen met een grote groep mensen maar ben ik ook bezig met heel veel verschillende projecten. Ook heb ik gedurende mijn stage ook steeds meer eigen verantwoordelijkheden gekregen en werk ik nu ook steeds aan toffere projecten. Kortom veel uitlopende en leuke werkzaamheden!

Hoe is de bedrijfscultuur, wat zijn de kernwaarden van de organisatie? Wat maakt het voor jou dat je het zo naar je zin hebt?

De bedrijfscultuur is super goed. Wat het echt leuk maakt is dat er zoveel innoverende en dynamische mensen werken waar je heel veel van kan leren. Daarnaast geeft dit ook een hele gemoedelijke sfeer. Ik heb mij nog nooit bezwaard gevoeld om iemand om hulp te vragen of om bij andere mensen een kijkje in de keuken te nemen. Dit maakt het wel heel prettig en gezellig. Ook hebben we een nieuw hip pand. Dit zorgt voor een hele positieve werkomgeving. Het pand straalt echt iets uit en geeft ook echt een boost om te weten voor wat voor tof bedrijf je werkt. Als werknemer word je echt betrokken bij de ambitie van Coca-Cola door bijvoorbeeld kick-off momenten voor het nieuwe kwartaal. Tijdens deze kick-off momenten vieren wij samen onze successen van het vorig kwartaal en bespreken wij onze doelen voor het komende kwartaal.